Alle hashtags en toch weinig engagement?

Je post op regelmatige tijdstippen, je content ziet er goed uit en heeft een meerwaarde voor je volgers, je gebruikt je 30 hashtags trouw en toch zie je weinig engagement op je Instagram account.

Gebruik je de juiste hashtags?

 

2 erg belangrijke maatstaven in de keuze van je hashtags zijn grootte en relevantie.

Te populaire hashtags zorgen voor weinig engagement

Hashtags die al meerdere miljoenen keren gebruikt werden, zijn wellicht te groot en populair om nog veel te doen voor je engagement.
Foto’s binnen een bepaalde hashtag worden chronologisch weergegeven, remember? Als de hashtag dus te vaak gebruikt wordt, zak je in een mum van tijd weg in de eindeloze zee van foto’s en krijgt jouw foto amper visibiliteit.

Is de hashtag daarentegen maar een aantal keer gebruikt, dan wordt er wellicht niet op gezocht, waardoor je ook geen nieuw publiek aantrekt.

Zijn je hashtags relevant?

Hoe verleidelijk het ook mag zijn om #fitgirl te plaatsen bij je foto van koffiemokken, hou het bij relevante hashtags.
Dat betekent, hashtags die of de foto beschrijven of hashtags die je boodschap / merk ondersteunen.

Irrelevante hashtags gebruiken in de hoop op meer likes en comments trekt helaas enkel bots aan.

Wil je meer snelle tips, volg ons op Facebook!