Je bedrijf heeft op regelmatige basis nieuwe leads en offerte-aanvragen nodig? Strong & Bold helpt je met het opzetten van een effectieve lead generation strategie die maximale resultaten uit je beschikbare budget en resources haalt.

Strategie voor lead generation

Tijdens een workshop bepalen we samen wie de doelgroepen zijn die we willen bereiken, wat ze belangrijk vinden en hoe ze kopen. Op basis van deze informatie bepalen we de proposities en calls-to-action.

Het mediaplan waarmee we de doelgroepen optimaal zullen bereiken, wordt opgemaakt door onze mediaplanner met gewenst volume aan leads op wekelijkse basis, regiotargeting, interesses van de doelgroep en mediabudget als belangrijkste parameters.

Sommige leads zijn meteen koopklaar, maar andere hebben meer tijd nodig in hun beslissingsproces. Voor deze leads bedenken we geautomatiseerde opvolgacties om ervoor te zorgen dat we de leads alsnog kunnen opwarmen en koopklaar maken.

Setup

Zodra strategie, mediaplan en budget gevalideerd zijn, kan de campagne opgezet worden. Hiervoor dienen we eerst de nodige conversiegerichte landing pages aan te maken voor elke doelgroep en propositie.

Een goede landingspagina zorgt voor extra conversie, maar waar moet je zeker aan denken wanneer je een landingspagina opzet?

Wanneer de landing pages beschikbaar zijn, kunnen de mediacampagnes opgezet worden. Hiervoor creëren we voor elk advertentieformaat de nodige creatives en advertentieteksten waarmee we de verschillende advertentiekanalen inrichten met adequate doelgroeptargeting.

Als de landing pages en mediacampagnes klaarstaan, wordt de tracking getest om er zeker van te zijn dat we alle touch points volledig kunnen meten. Hierna zetten we de campagne live.

Bijsturen en meten

Onze vooraf gedefinieerde doelgroepen krijgen nu de advertenties te zien en er is interactie. De leads die binnenkomen, worden in realtime doorgestuurd, zodat deze zo snel mogelijk opgevolgd kunnen worden door sales.

Er loopt eveneens campagnedata binnen op basis waarvan we inzichten vergaren die we omzetten in de juiste acties om de campagnes bij te sturen en performanter te maken.

Op maandelijkse basis volgt er een rapportering en elk kwartaal spreken we af om de resultaten te evalueren en te overleggen waar we moeten bijsturen en wat de prioriteiten van het volgende kwartalen zijn.

Een marketingproject in de pipeline?

Een specifieke uitdaging of een project in het verschiet waarover je eens vrijblijvend wilt afspreken? Stuur een mailtje naar [email protected] of neem contact op via het contactformulier.

Voor snelle marketingtips kan je ons altijd volgen op Facebook.