Pinterest leek even op haar retour, maar maakt langzaamaan haar comeback bij bedrijven in België en ze brengt de Pinterest-barcode mee.

Wat is een Pinterest-barcode?

Je kan een Pinterest-barcode nog het meest vergelijken met een QR-code. Een link naar een bepaalde webpagina, ‘vermomd’ als foto.

 

Hoe werkt dat dan?

De barcode is opgebouwd uit een foto van het bord of profiel dat je wilt delen, met errond een hoop stippen. Kom je ‘in de echte wereld’ een barcode tegen, dan open je de Pinterest-app en klik je in de zoekbalk op de camera. De app brengt je meteen naar de juiste plek. (Je hoeft zelfs geen foto te nemen)

Pinterest barcode gebruiken - online marketing

Zeg nu zelf, zo’n code ziet er heel wat aantrekkelijker uit dan een tekstlink of URL, toch?

Waarvoor gebruik je de Pinterest barcode?

Je kan een barcode genereren om bezoekers naar je algemene profiel te sturen, maar ook naar specifieke borden.

De eerste foto hieronder bijvoorbeeld brengt je naar ons profiel.

Pincode - profiel - Strong & Bold

En deze brengt je naar onze bord met marketing tips.

Pinterest barcode - bord - Strong & Bold Marketing

Maak zelf een barcode

Een barcode genereren is heel simpel en volledig gratis.

Link naar je profiel: Ga naar je profiel en klik op je profielfoto. Je kan de barcode downloaden en gebruiken waar je wilt.

Link naar een bord: Op een computer klik je naast de drie puntjes boven de naam van een bord en kies je ‘barcode aanmaken’. In de app kies je om  het bord te delen.


Je kan de foto die gegenereerd wordt makkelijk zelf aanpassen. Let er wel op dat je een foto gebruik die weergeeft wat de bezoekers kunnen verwachten én die overtuigend genoeg is.

Een mooie call to action

In plaats van alweer een URL te delen, kan je jouw call-to-action dus heel wat aantrekkelijker maken door een Pinterest-barcode te gebruiken.

Happy pinning!