Het internet is een bodemloze put aan content, het wordt steeds moeilijker om eruit te springen. Een goede content marketing strategie helpt je evenwel op weg. Hier zijn 6 voorspellingen voor content marketing in 2017.

6 Content Marketing Voorspellingen voor 2017

#1 – (Nog) meer Video

In 2016 zagen we video al boomen. In 2017 zullen video’s en animated gif’s nog meer ingeburgerd raken en zullen meer bedrijven overtuigd raken van en investeren in visuele content.

Hier zijn drie grote redenen voor:

  • Bewegende content scoort beter qua engagement. Video genereert meer kliks, reacties, likes en shares dan geschreven content. Interactie wordt door de verschillende platformen zoals Youtube beloont door nog meer visibiliteit.
  • Zelf video maken wordt dankzij nieuwe technologieën toegankelijker en dus goedkoper.
  • Daarenboven zitten ook de zoekmachines niet stil en wordt de visuele content steeds beter geïndexeerd. Dit type content zal cruciaal worden in een volwaardige SEO strategie.
#2 – Ken je Niche

Massacommunicatie online werkt niet meer door de overvloed. Bedrijven zullen daarom meer op zoek moeten gaan naar hun niche. Dit heeft als voordeel dat er minder concurrentie is voor een bepaalde doelgroep.

Desondanks is het grote nadeel dat je een deel van de consumenten uitsluit als die focus te nauw wordt. Hier is het dus cruciaal om de sweet spot te vinden tussen targeten en je consumenten bereiken.

#3 – Content met een duidelijk doel 

Naast een duidelijke doelgroep, is het nodig om de content zelf een duidelijk doel te geven. In die zee van informatie is het onmisbaar om een duidelijke boodschap mee te geven, wat wil je bereiken en wat kan de kijker/lezer verwachten?

Bedenk nog voor het creëren van de content een boodschap en call to action. Wil je merkbekendheid of gaat het om sales genereren? Een bedrijf kan uiteraard meerdere doelen hebben, maar kies per communicatiemoment voor één duidelijke kerngedachte.

metrics content marketing

#4 – Metrics zijn cruciaal voor Interactie

Deze trend is een logisch gevolg van de twee voorgaande. Het is niet langer voldoende om grote aantallen bezoekers aan te trekken. Je wilt dat deze converteren naar sales / leads / …

Het bijhouden van statistieken op alle platformen blijft dus cruciaal om verbeterpunten in de (sales)funnel op te merken.

Kan je hulp gebruiken om je statistieken om te zetten naar duidelijke dashboards en actiepunten? Contacteer ons voor meer info.

#5 – Influencer Marketing wordt nog groter

Bekende gezichten worden al lang ingezet om een product te promoten. In 2017 zal de trend van de ‘gewone burger’ die een merk online aanprijst echt aanslaan.

Blogs mogen dan op hun retour zijn, social influencers blijven opkomen en worden onmisbaar in een 360° marketing strategie. Ook in België zijn er Instagram accounts met duizenden volgers die openstaan voor samenwerkingen.

Kies de juiste persoonlijkheden die aansluiten bij de merkwaarden van jouw bedrijf.

influencer marketing

#6 – Meer Social Media Content Marketing 

Vandaag is de meeste info over een bedrijf terug te vinden op hun website. Sociale media worden nog grotendeels ingezet om trafiek te genereren naar die website. Het valt nochtans te overwegen om content te creëren, specifiek voor je social media kanalen.

Verlies echter nooit het doel van je website uit het oog. Genereert die (door advertenties of sales) het grootste deel van de inkomsten, werk dan altijd naar conversie toe vanuit social media.

 

Bron: Hype media