Je snapt de nood van online aanwezig te zijn, maar je hebt geen idee wat je moet vertellen? In dit artikel krijg je een lijst met een 40-tal content ideeën voor dingen die je online kan posten om je zaak bekender te maken.

Contentstrategie

Een goede contentstrategie is een onmisbaar onderdeel van een marketingstrategie. Het toont wie je bent, wat je doet en waarvoor mensen bij jou terecht kunnen. Tegelijkertijd kan je jouw kennis en expertise delen op een aangename manier, zonder te pushy of overcommercieel te worden.

 wat posten op social media - content kalender

Voor je start met content maken…

Zoals steeds: voor je content gaat maken, denk goed na voor wie je het maakt en wat je ermee wilt bereiken. Als je daar nog over twijfelt, lees dan dit artikel over persona’s.

Denk eraan, jij bent een expert, maar je publiek heeft niet noodzakelijk nood aan ieder klein detail. Durf dus kort en bondig te zijn en voeg altijd je contactgegevens toe. Mensen die meer info willen of op hun honger blijven zitten, zullen je vast en zeker contacteren.

Content ideeën: inspiratie om online te posten

Nu kan je met een duidelijk doel je content beginnen maken. Hieronder vind je een lijst van zaken die je online ter beschikking kan stellen om meer klanten aan te trekken. 

De afbeelding hieronder kan je trouwens pinnen / saven / printen / … zodat je er altijd weer naar kan kijken wanneer je even geen inspiratie hebt.

 Wat online posten - 40 content ideeen -Strong & Bold Hasselt

 

Neem contact op als je deze lijst graag in een ander formaat ontvangt (bv. zwart/wit om je printer wat ademruimte te geven 😉 )

Smaakt naar meer?

Natuurlijk is het belangrijk dat je meer doet dan puur content creëren. Een doordacht communicatie- & contentplan zorgen er immers voor dat je rechtstreeks nieuwe klanten aantrekt en dus meer omzet genereert. Dat bereik je niet zo snel met ad hoc info.

Het is niet altijd simpel om door de bomen het bos te zien. Ik help je graag met een contentplan waar je voor 3 maanden inspiratie krijgt om aan de slag te gaan en jouw doelgroepen te bereiken.

Heb je wel genoeg inspiratie en verhalen om te delen met je (potentiële) klanten, maar heb je gewoon geen tijd en zin om hiermee bezig te zijn? Je kan altijd vrijblijvend contact opnemen, ik bekijk graag waar ik wat werk uit handen kan nemen.