E-mailmarketing
Hoewel meningen hierover verschillen, blijft e-mailmarketing een zeer krachtige tool binnen jouw contentstrategie. Als je het juist inzet natuurlijk.
Strong & Bold maakt je graag wegwijs in hoe je jouw e-mailstrategie het beste aanpakt.
E-mailmarketing strategie
We vertrekken steeds van jouw bedrijfsdoelstellingen die we vertalen naar een concreet actieplan.
Audit
In eerste instantie bekijken we alle info die er vandaag ligt binnen jouw bedrijf.
Wat meet je, wat en wie wil je bereiken met jouw e-mailmarketing,..
Daarnaast kijken we naar de best en worst practices in jouw sector en wat we hieruit kunnen leren.
Boodschap & content
Op basis van deze informatie bekijken we welke content het meest geschikt is om de juiste boodschap bij dat deel van je doelgroep te krijgen.
Timing is everything
Op basis van insights en analytics bekijken we samen welk moment het beste is om jouw publiek te bereiken met die juiste boodschap.
In deze fase bekijken we ook de planning, wat is voor jouw publiek de beste frequentie om e-mails te ontvangen?
Een kwalitatieve database
Kwaliteit nog steeds boven kwantiteit. Menig bedrijf krijgt het moeilijk wanneer het tijd wordt om de e-maildatabase op te schonen, want niemand verliest graag abonnees. Toch is dit cruciaal om het verschil te maken tussen meerwaarde en spam.
Aan de hand van een vooraf besproken stappenplan pakken we deze databasewerken gestructureerd aan.
Automatische flows
Afhankelijk van jouw gekozen e-mailtool is het mogelijk om heel wat zaken te automatiseren. Zo kunnen onder andere e-mailadressen die niet langer bestaan meteen uit de lijst gefilterd worden.
(Re)activatie
Net zoals bij andere dragers wil je als bedrijf ook via e-mail liefst zoveel mogelijk interactie met jouw doelgroep.
Verrijking
Wij bedenken samen met jou doeltreffende en leuke concepten om dit engagement te stimuleren en daarnaast nieuwe leads aan te trekken. Personalisatie is hier een zeer belangrijk onderdeel van.
Campaign Management
Strong & Bold zorgt ook voor het opstellen, verzenden en rapporteren van jouw e-mails.
Op basis van de statistieken doen we de nodige AB-tests om zo op een organische manier de meest relevante e-mails te publiceren voor iedere doelgroep.
Kan jij advies gebruiken bij jouw e-mailaanpak? Laat het ons weten!