E-mailmarketing

Hoewel meningen hierover verschillen, blijft e-mailmarketing een zeer krachtige tool binnen jouw contentstrategie. Als je het juist inzet natuurlijk.

Strong & Bold maakt je graag wegwijs in hoe je jouw e-mailstrategie het beste aanpakt.

E-mailmarketing strategie

We vertrekken steeds van jouw bedrijfsdoelstellingen die we vertalen naar een concreet actieplan.

Audit

In eerste instantie bekijken we alle info die er vandaag ligt binnen jouw bedrijf.
Wat meet je, wat en wie wil je bereiken met jouw e-mailmarketing,..
Daarnaast kijken we naar de best en worst practices in jouw sector en wat we hieruit kunnen leren.

Boodschap & content

Op basis van deze informatie bekijken we welke content het meest geschikt is om de juiste boodschap bij dat deel van je doelgroep te krijgen.

Timing is everything

Op basis van insights en analytics bekijken we samen welk moment het beste is om jouw publiek te bereiken met die juiste boodschap.
In deze fase bekijken we ook de planning, wat is voor jouw publiek de beste frequentie om e-mails te ontvangen?

Een kwalitatieve database

Kwaliteit nog steeds boven kwantiteit. Menig bedrijf krijgt het moeilijk wanneer het tijd wordt om de e-maildatabase op te schonen, want niemand verliest graag abonnees. Toch is dit cruciaal om het verschil te maken tussen meerwaarde en spam.

Aan de hand van een vooraf besproken stappenplan pakken we deze databasewerken gestructureerd aan.

Automatische flows

Afhankelijk van jouw gekozen e-mailtool is het mogelijk om heel wat zaken te automatiseren. Zo kunnen onder andere e-mailadressen die niet langer bestaan meteen uit de lijst gefilterd worden.

(Re)activatie

Net zoals bij andere dragers wil je als bedrijf ook via e-mail liefst zoveel mogelijk interactie met jouw doelgroep.

Verrijking

Wij bedenken samen met jou doeltreffende en leuke concepten om dit engagement te stimuleren en daarnaast nieuwe leads aan te trekken. Personalisatie is hier een zeer belangrijk onderdeel van.

Campaign Management

Strong & Bold zorgt ook voor het opstellen, verzenden en rapporteren van jouw e-mails.
Op basis van de statistieken doen we de nodige AB-tests om zo op een organische manier de meest relevante e-mails te publiceren voor iedere doelgroep.

Kan jij advies gebruiken bij jouw e-mailaanpak? Laat het ons weten!